Wednesday, January 21, 2009

Current research finds fish oil health effects overall mild

ScienceDaily - Evidence For Protective Effect Of Fish Oil Not Conclusive
and
British Medical Journal - Effect of fish oil on arrhythmias and mortality: systematic review

In a compilation project that reviewed many of the studies and trials of fish oil supplements, some benefit was found. In aiding treatment of abnormal heart rates (arrhythmias), 'sudden cardiac death' and preventing overall mortality, fish oil supplements showed little or inconclusive benefit across studies.  The study did find an approximate 20% reduction in all heart-related deaths, however.  Also interestingly, there is no particular dosage amount that is consistent; we don't know how much or how little is good for us.

No comments: